Tuesday 12 March 2024

Masjid Ibrahim, Hentian Gua Musang

Salam 1 Ramadan 1445H. Baru ini ada satu lagi perjalanan di Pahang. Ada sedikit perkongsian...





Perjalanan bermula Jumaat 1 Mac 2024 apabila saya, keluarga dan saudara mara lain menggunakan laluan dari Kota Bharu ke Gua Musang. Kemudian singgah di Hentian Gua Musang di mana terdapat masjid ini. 






Namanya Masjid Ibrahim. 










Hentian Gua Musang memiliki sebuah masjid baru yang besar di mana tak siap ia baru dibuka dalam 2/3 hari lalu. 












Ia menggantikan surau yang berada di dalam hentian ini. 














No comments:

Post a Comment

Masjid Hidayah Mustaqim, mukim Pak Keral, Pengkalan Kubor

Daripada 2 minggu lalu... Petang Sabtu 17 Ogos 2024 saya ke Pengkalan Kubor lalu singgah di Masjid Hidayah Mustaqim di mukim Pak Keral.  Lih...