Saturday 14 December 2019

Masjid Maahad Tahfiz Daril Naim, Padang Kala, Melor

Salam. Ada sedikit perkongsian daripada hujung minggu lepas...

Sabtu 7 Disember 2019. Saya dan keluarga bersama saudara mara saya pergi ke Ketereh lalu singgah di Maahad Tahfiz Daril Naim, Padang Kala, Melor di mana terdapat masjid ini.

Maahad Tahfiz Daril Naim terletak terpencil di kawasan kampung merupakan salah satu sekolah agama di dalam kawasan Ketereh dan Melor  khususnya. Masjid ini menggambarkan komitmen sekolah mahu menghidupkan syiar agama Islam terutamanya di negeri kita, Kelantan sebagai negeri Serambi Mekah yang ramai berilmu tinggi.


Di sinilah tempat sepupu saya yang berada di Bangi belajar pada tahun 2007 tak silap saya. Masa itulah tempat menghantar pulang dan mengambil balik ke rumah saya.


Dari segi perubahan masa itu masih lagi yang sama, tetapi dari segi warnanya berubah.





No comments:

Post a Comment

Masjid Hidayah Mustaqim, mukim Pak Keral, Pengkalan Kubor

Daripada 2 minggu lalu... Petang Sabtu 17 Ogos 2024 saya ke Pengkalan Kubor lalu singgah di Masjid Hidayah Mustaqim di mukim Pak Keral.  Lih...