Saturday 24 September 2022

Masjid Razaleigh setelah dibuka

Salam. Pergi ke hari ke-6 dan terakhir perjalanan di sekitar Lembah Klang...




Pagi Khamis 8 September 2022 kami meninggalkan Lembah Klang untuk memasuki Gua Musang. Masuk ke bandar lama Gua Musang singgah di masjid baru ini. 




Namanya Masjid Razaleigh. Untuk pengetahuan ia baru sahaja dibuka kepada umum pada 1 April lepas. 








Hampir 3 tahun lepas saya pernah melawat masjid ini. Ketika itu belum siap. Lihat Masjid Razaleigh, Gua Musang hampir siap









Hari ini baru dapat melihat ruangnya apabila siap dibuka. 









Di serambi luar memiliki mihrab sendiri. Mihrabnya mengingatkan kita berada di ruangan Raudhah di Masjid Nabawi. 




Di bahagian luar tengah ada replika 'Kaabah'...




Cuma ia dihasilkan dengan bentuk LED...








Seterusnya kita lihat ke dalam...































No comments:

Post a Comment

Masjid Hidayah Mustaqim, mukim Pak Keral, Pengkalan Kubor

Daripada 2 minggu lalu... Petang Sabtu 17 Ogos 2024 saya ke Pengkalan Kubor lalu singgah di Masjid Hidayah Mustaqim di mukim Pak Keral.  Lih...